Volvograd (Stalingrad) - Mamayev Kurgan Tepesi ve Panorama Müzesi

Böyle uzun geziler sırasında, bir gün iki gün tam teşekküllü bir evde kalmak hayat kurtarıcı oluyor. İlk gün kirli eşyalarınızı yıkıyor ikinci gün ise vücudunuz dinleniyorsunuz. Bu nedenle Telman Abi'nin evinde kalmak çok iyi geldi.

Sabah güneşli güzel bir güne uyandık. Kahvaltımızı yaptıktan sonra, Telman abi bizi almaya gelene kadar, etrafı dolaşmaya kara verdik.

Sitenin hemen yanında, evet siteler burada yeni bir konsept ve çok rağbet görüyor, tramvay durağı, herşey birmilyoncular ve bir pazar vardı.
Eski Rus coğrafyası da dahil bu topraklarda çalışanlar genelde kadın genelde de alt ve orta düzey işleri yapıyorlar
 Herkes işe gitme telaşında bizim dışımızda :))
Pazar kurulmuş

Burası da bir milyoncu
 Ne arıyor yine :)
Anladığım kadarıyla Stalingrad savaşı sırasında şehrin koruyucusu hava kuvvetlerini tarafından kullanılan uçak

Telman abi saat 11'de ararım demişti ve tam 11'e beş kala aradı, "sizi almaya geliyorum". İnanılmaz dakik bir adam. Programımız şu şekilde, Mamayev Kurgan Tepesi bir saat, Stalingrad Panorama müzesi iki saat. Sonra Telman abi bizi almaya gelecek ve Onun evine gideceğiz.

Mamayev Kurgan Tepesi,
 Rus direnişini simgeleyen ve İkinci Dünya Savaşının bittiği tepe olması nedeniyle çok önemli bir nokta. Tepede, savaşın anısına dikilmiş olan, dünyadaki en yüksek heykeli (85 metre) "Anavatan Heykeli" yer alıyor.

Anavatan heykelinin yanı sıra, Kahramanlar Meydanında şehir savunucularını simgeleyen heykeller ve "Ölüme Durmak" isimli asker heykeli var. Anavatan heykeline ulaştığınızda Volga Nehri manzarası sizi bekliyor.

Volvograd Panorama Müzesi'nde, İkinci Dünya savaşı direnişine dair herşeyi bulabilirsiniz, savaş planları, kullanılan silah, top vb. ekipmanlar, savaşa katılan subayların fotoğrafları, özel eşyaları, savaşın canlandırıldığı panoramik alan...

İşte başlıyoruz...
 Anavatan Heykeline uzaktan bakış

Ölüme Durmak

Savaşta hayatını kaybedenlerin anısına saygı duruşu
Bu pozu vermesem çatlardım : )

Aşağıda görmüş olduğunuz havuz gözyaşı havuzu, savaşta evladını kaybeden annelerin gözyaşlarını temsilen yapılmış

ve içeri giriyoruz

Savaşta ölenlerin isimlerinin yer aldığı kısımlardan bir tanesi. Tüm duvar bu isimlerle kaplı.

İşte Anavatan Heykeli

ve muhteşem manzara

Buradaki gezimizi üç düğün ile noktalandırdıktan sonra Volvograd (Stalingrad) Panorama Müzesi'nin yolunu tutuyoruz

Telman abi taksi ile 100 rubleye gidebileceğimizi söyledi ancak taksiciye sorduğumuzda 200 ruble aşağısı olmaz yanıtını alınca halka karşımaya karar verdik, ikimiz için sanırım 26 ruble gibi bir para ödedik (Not:Düşük miktarlara alışınca, örnek iki motorun deposu 30 liraya dolup 32 liraya dolduğunda olduğu gibi, artış oranları daha çok göze batıyor)
 Troleybüsü genelde yaşlı insanlar kullanıyorlar, biz de arada kaynadık :)
Yukarıdaki fotoğraf gördüğünüz biletçi teyze ineceğimiz durağı ve nasıl gideceğimizi tarif etti, alt geçitten geçmemiz gerektiğiniz de söyledi ama biz tabii ki yoldan geçtik. Yaklaşık on dakikalık bir yolculuğun ardından Volvograd Panorama Müzesi'ndeyiz.

Müzenin yanındaki bu bina bir değirmen binası ve ikinci dünya savaşında bombalanmış haliyle bırakılmış. Magnetlerin değişmez simalarından.

Geçmiş ile şimdiki zamanın birleşimi
Gülmeyeymişiz iyiyimiş
Müzeye giriş kişi başı 200 Ruble. Fotoğraf çekmek isterseniz ekstra 50 Ruble daha veriyorsunuz.
Dışarıdaki alanı gezmek ücretsiz
 ve Volga Nehri manzaralı

Ayrıntılı bilgi: http://www.excursions-volgograd.ru/en/excursion/museum_battle_stalingrad_tour

Kendi turumuza başlıyoruz :)))

Savaşın başlangıcı

Savaşın ilerleyen aşamalarında

Kullanılan malzemelerden örnekler

İkisini sana 500 dolar yaparım:)

Parçalanmış bombalar
Tam bu noktada, bu savaşı anlatan "Kapımdaki Düşman" filmini izlemenizi tavsiye ederim (http://viooz.co/movies/3022-enemy-at-the-gates-2001.html)