Volvograd (Stalingrad)-Donetsk-Kırım

Mamayev Kurgan Tepesi ve Panorama Müzesi gezimizin ardından Telman Abi bizi müzenin önünden aldı, özün evine gittik Gülaver abla enfes bir sofra hazırlamış bizi bekliyorlardı. bizim de karnımız çok aç olunca hemen sofraya oturduk. Sofraları bereketli olsun

Yemekten sonra beyler işe gitti, bizse evde kadın muhabbetine daldık. Bu arada oğulları geldi biri üniversiteye gidiyor diğer ise orta okul çağındaydı sanırım. Akşama doğru Telman abi ve Burçin geldi. Burçin fabrikada sigara içen adamları görünce Türkiye'de fabrikada sigara içilmez yasak demiş ve o gün fabrikadaki işçilerin son sigaraları olmuş sevgiyle anıyorlardır sanırım : )) Sohbete Telman abinin motosiklet toplantıları için özel olarak hazırlattığı mekanında devam ettik.İnanılmaz güzel bir yer olmuş keyifle zevkle özenle döşenmiş. Fikir vermesi için bir kaç fotoğraf

Telman abi gezip gördüğü yerleri tanıştığı motosiklet kullanıcılarını anlatıyor

Bu büyük oğlu Elburus'un motosikleti
Bu duvarda dünyanın dört bir yanından motorcuların isim ve iletişim bilgileri var. Çoğu bizim gibi Telman abinin konuğu olmuş. Kimi geçerken uğramış. Biz de numaramızı yazdık bıraktık Türkiye'ye gelenleri bekleriz
Nasıl bir motosiklet delisi inanamazsınız, kapısındaki posta kutusundan bahçesinin peyzajına kadara her yer motosiklet, çokta güzel yapılmış

Alsak mı acaba kaça verir ki : )))
Bana da bunu alıyoruz:)

acaba bunu mu alsak :)
Telman abi ve motosiklet kulübü
ve Çek biramız

Bahçede muhabbetimize Gülaver ablanın ablası ve kızı da yetişti

Bu güzel aile ile tanıştığımız için çok şanslıydık. Bize evlerini, sofralarını yaşamlarını açtılar. Teşekkürler Filiev ailesi.

Volvograd'dan sonra Moskova'ya mı gitsek diye düşündük ancak dönüşümüzün gemiyle olması nedeniyle riske atamadık. Diğer yandan Kırım'a gitme fikri ikimizi de daha çok heyecanlandırdı ve rotamızı Kırım'a çevirdik.
Yine yollardayız, Rusya-Ukrayna sınırı Lugansk sınır kapısından önceki son kasaba Krasnodon. Burada benzin alabilir karnınızı doyurabilirisiniz.

Rusya'dan çıkışımız trafik ve kontroller ile birlikte yarım saat sürmesine karşın Ukrayna'ya girişimiz bir saati geçti. Ukraya sınırında ilk kapıda motosikletlerin sigortası sorun oldu. İçeriyle yapılan görüşmeler neticesinde sigortayı içeride yaptırabileceğimize karar verdiler !!! İkinci kapıda elimize Rusya'da doldurduğumuzun benzeri bir beyanname verdiler Ukrayna dilinde. Dil bilmiyoruz nasıl dolduracağız diye soruyoruz, doldurursunuz diyor kağıdı veren adam. bu arada diğer polisleri de paylıyor bize yardım etmeye çalıştıkları için. Bir baktık ki elimizde iki kağıt kaldık bir başımıza Burçinle :)) Allahtan Rusya'da doldurduğumuz kağıtları atmamışız oradakine benzer şekilde doldurduk ama bir yer var dolduramıyoruz ülkede kalış süresiyle ilgili ne yapacağız diyoruz kimse korkusundan cevap veremiyor :)) kağıtları veren adam bizi içeri götürdü işlemleri yaptı 10 euro dedi anlamamazlıktan geldik 10 ruble var dedik evrakları geri çekti bunun üzerine bir önceki Kırım gezimizden kalan bir dolarları uzattık 10 dolara anlaştık:)))

Sınırdan sonra ilk 40-50 km oldukça bozuktu baya moralimiz bozuldu. Ancak keyifli oldu. Mazo bir durum evet:))

Donetsk'e girmeden önce uğradığımız benzin istasyonunda Saim ile karşılaştık. Bizim Türkçe konuştuğumuzu duyunca Türk müsünüz diye sordu Ahıska Türküymüş. Şehrin girişindeki köylerin Türk köyü olduğunu söyledi. Ayak üstü keyifli bir sohbet oldu. Donetsk oldukça büyük ve kalabalık bir şehir. Saim, iş çıkışı olduğunu bu nedenle trafiğin çok yoğun olacağını, şehirde otellerin pahalı olduğunu ve bulmakta zorlanacağımızı söyledi. Onun tavsiyesiyle şehrin içine girmeden Kırım yolu üzerinde bir otelde kaldık. Allahtan öyle yapmışız o kadar yorucu bir yolculuğun ardından şehre girmek bizi perişşan edecekti.
Ve kaldığımız otel. Otelin sahibi Avar bir kadındı. Resepsiyondakiler ile nereden para çekebileceğimizi öğrenmeye çalışıyorduk ki otelin sahibi geldi, Türk olduğumuzu öğrenince para çekmemiz için bizi arabasıyla şehre götürdü getirdi. Akşam yemeğimizi otelde yedik, biraz pahalıydı nedeni ise bir sonraki fotoğrafta
 Sanırım saatlik kullanımı olan bir otel :))
Ertesi gün dinlenmiş, temizlenmiş ve Kırım'a gidecek olmanın heyecanıyla yola çıktık. Yolda gördüğümüz Türk bayraklı dinlenme tesisini görünce milli duygular ile hemen durduk. Meğer sahipleri Türkiye'ye çalışmak için gelmiş ve Türkiye hayranı iki kadınmış. Yabancı topraklarda Türkçe sorulan mercimek çorbası ve demli çay teklifinin hazzı bir başka oluyor:))

Bu da tatlı oyuncu yavru, duman
Keyfimiz yerinde yola çıktık, güzel güzel motorumuzu sürüyoruz arada radar geçiyoruz, polis kontrol istasyonları geçiyoruz derken Mariupol kentine gelmeden birinde durdurdular. Suçumuz kavşakta araçla karşıya geçerken üç şeritten ortadakini kullanmamızdı!!! biz en sağdakinden gir en soldakinden karşıya geç yapmıştık. Yine bir odaya alındık, 400*2 grv. ceza ödeyeceksiniz diyorlar, hem de motorları bırakacağız, öğle vakti banka kapalı iki saaat bekleyeceğiz bir bankaya gideceğiz parayı yatırıp geleceğiz....
Levha yok tabela yok ben nereden bileceğim öyle dönmem gerektiğini diyorum, yerde işaretli onu takip edeceksin diyor, paftalar çıkarıyor görüntü kaydını gösteriyorlar. İngilizce ile karışık nasıl rusça şakıyorum dilim çözüldü ama polis bu durumdan hoşnut değil, bana sen çık, Burçin'e de sen otur dedi. Beş dakika sonra Burçin geldi, hafif morumsu, 400 grv bağışta bulunmuş: )) Rus işgalinden!!!! önce 80 liraya tekabül ediyordu şimdi ne kadar bilmiyorum. Bense beş dakika boyunca aşağıdaki polislerin yüzüne bildiğim tüm küfürleri sıraladım. Onlar ise buraya kadar nasıl geldiğimizi sorup maliyet bağış hesabı yaptılar. Hırsımı alamayıp Melitopol şehrine kadar küfür günah indirdim:)))
Dikkat edilmesi gereken: Şeritlere dikkat, hız sınırına dikkat. Polis merkezlerine yaklaştığınızda görüntü önden polis merkezleri tarafından, arkadan ise sabit kameralar tarafından alınıyor. Kesilen cezayı hemen yatırmak zorunda değilsiniz 15 gün içerisinde bir bankaya yatırabiliyorsunuz.
 Kırım'a yaklaşıyoruz
Meydan cıvıl cıvıl bir kafede oturup karnımızı doyurduk ve biraz sakinleştik:)

Ve dünyaya demokratik ve özgürlükçü gözükmeye çalışan ancak altan alta halkımın tüm emeğini varlığını yok etmeye çalışan zalim Rusya tarafından işgal edilmiş Kırım'ın çöl tarafından girişi.